جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024

امام جمعه رشت، ایستادگی مردم ایران در برابر فشارها و تحریم های بین المللی را از ثمرات روزه داری ذکر کرد.

آیت الله زین العابدین قربانی درگفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به عظمت و برکات بی شمار ماه مبارک رمضان برای مومنان روزه دار، گفت: خداوند در این ماه برای انسان ها سختی قرار نداده است؛ همانگونه که  "يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْر" و این واجب شرعی از دوش کسانی که حتی احتمال ضرر برای خود بدهند ساقط می شوند.

تاکید بر نهی از منکر روزه خواران

وی افزود: اسلام دین بشارت و انذار است، پس باید بر امر به معروف و نهی از منکر کسانی که به روز خواری در ملأ عام اقدام می کنند کوشاباشیم، حتی افرادی که توانایی گرفتن روزه را ندارند باید برای حفظ قداست این ماه از خوردن، آشامیدن در میان مردم خودداری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، یکی از فلسفه های کم شدن وعده های غذایی در ماه مبارک رمضان را به یاد آوردن احتیاجات مستمندان ذکر کرد و گفت: یکی از علل تناول دو وعده غذا به جای سه وعده در ماه مبارک رمضان، یادآوری افراد نیازمندی است که محتاج غذا و لباس هستند؛ در واقع ما با کنار گذاشتن و ذخیره یک نوبت غذا درصدد کمک کردن به این نیازمندان هستیم.

به فکر همه مستمندان و گرفتاران باشیم

امام جمعه رشت، همچنین با بیان اینکه روزه گرفتن، تنها تحمل گرسنگی و تشنگی نیست خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان باید به فکر مستمندان وگرفتاران بود، سیر کردن و پوشاندن نیازمندان مسلمان و حتی کافر از وظایف یک مومن است، زیرا در دعای شریف معروف در ماه مبارک رمضان می خوانیم: " اللهم اغن کل فقیر" یعنی از خداوند برای تمامی بی نوایان جهان دعا می کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا می بینیم که مقام معظم رهبری و دیگر مراجع عظام تقلید به عنوان الگویی بزرگ، مبالغی را به عنوان کمک به کشور قحطی زده سومالی اهدا می کنند و این درس بزرگی برای ماست تا به سادگی از کنار مشکلات مردم نگذریم.

اراده ملت ایران، نتیجه روزه داری

 وی روزه داری را در بعد اجتماعی باعث تقویت اراده و استقامت جامعه در مقابل دشمنان شیطان صفت عنوان و تصریح کرد: اینکه با گذشت سی سال از انقلاب با کمترین امکانات و با بیشترین تحریم ها و دشمنی ها روی پای خود ایستاده ایم یکی از نتایج و برکات روزه داری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha